E-Factura pe înțelesul tuturor!
Te-ai întrebat și tu cine, ce și cum se va întâmpla cu E-Factura? Iată câteva informații care ar putea să te ajute să înțelegi mai bine ce presupune noul sistem de facturare electronică implementat de ANAF!
După cum probabil ai mai auzit, în acest moment unele facturi nu mai sunt doar simple facturi, ci super facturi, întrucât acestea trebuie să ajungă să fie validate în sistemul național de facturare electronică ANAF, cunoscut sub numele de RO-E-Factura, iar abia ulterior să fie transmise la client pentru plată.
Să povestim puțin despre această platformă! Sistemul RO-E-Factura a fost lansat în Romania din 2022 urmărind eficientizarea monitorizării tranzacțiilor de bunuri între persoanele juridice B2B si B2G cu scopul de a urmări mai bine colectarea taxelor pe valoare adăugată și de asemenea, pentru a ne alinia la sistemul european. Obiectivul final al statului roman fiind integrarea tuturor facturilor de bunuri si servicii în sistemul RO-E-factura în mai multe etape, vizând atât tranzacțiile desfășurate între persoane juridice, cat și cele între persoanele fizice pentru toate bunurile și serviciile furnizate. Prima etapă de implementare a acestui nou mod de operare a facturilor a început încă de la 1 iulie 2022 pentru toate companiile care lucrează cu instituțiile statului, B2G, dar și pentru persoanele juridice, B2B, care tranzacționează bunuri cu risc fiscal ridicat sau utilizează vouchere de vacantă. Următoarea etapă a implementării a avut loc odată cu începutul anului 2024 când E-Factura a devenit obligatorie pentru toate companiile care activează in sistemul B2B, pentru toate clasele de bunuri si servicii.
Care este drumul pe care trebuie sa îl parcurgă o factură pentru a deveni o E-Factură?
În primul rând, factura trebuie încărcată in sistemul RO-E-Factura, fie printr-o soluție online de facturare care oferă acest serviciu, fie prin completarea manuală a datelor facturii în platformă. Cu toate acestea, varianta din urmă este mai anevoioasă și presupune mai mult timp acordat procesului. Un alt lucru foarte important de menționat este ca facturile scrise pe hârtie nu pot fi încărcate in sistem.
Pare complicat? Nu este deloc! RoBill vine in întâmpinarea ta cu o soluție simplă si rapidă de încărcare, validare si transmitere direct către client a facturii validate de ANAF fără ca tu sau clientul tău să vă faceți vreo grijă, asigurând un proces simplu, eficient și cel mai important, fără erori!
Te-am convins? Dacă da, te așteptam in comunitatea RoBill, iar dacă nu, te invităm să încerci gratuit platforma RoBill pentru a fi sigur ca faci alegerea corectă!