Cum ne asigurăm că factura primită este validată de ANAF?
Probabil v-ați întrebat care sunt implicațiile partenerilor de afaceri în ceea ce privește cerința noului sistem digital de facturare. Sistemul RO-E-Factura implementat pentru tranzacțiile cu instituțiile statului și pentru tranzacționarea între persoane juridice a produselor și serviciilor cu risc fiscal înalt a devenit obligatoriu, de la 1 ianuarie 2024, pentru toate tranzacțiile între companii, indiferent de natura acestora și presupune declararea facturilor în sistemul digital RO-E-Factura pentru aprobarea acestora de către ANAF înaintea transmiterii lor către client.
Un alt unghi de a privi noul sistem digital de facturare este iată, cel al clientului. Pe decursul unei luni facturăm, dar și primim facturi la rândul nostru. Acelea sunt validate de ANAF? Sunt și eu responsabil din poziția de client să mă asigur că facturile primite sunt înregistrate în RO-E-Factura? Răspunsul este cu certitudine, da, însă la acest moment nu există o procedură fixă prin care beneficiarii produselor sau a serviciilor achiziționate sa poată verifica dacă facturile primite de la furnizori sunt în concordantă cu noua lege de facturare digitală sau dacă facturile primite sunt identice cu cele declarate în sistem, iar aceasta va deveni o nevoie reală a clienților întrucât sunt egal responsabili cu furnizorii de acuratețea facturilor primite și înregistrate în contabilitate.
Din fericire, și noi ne-am gândit la asta, iar noua platformă RoBill aduce cu sine și soluțiile care adresează această problema. În primul rând, în cadrul procesului de trimitere și aprobare a facturii către sistemul național de facturare, RoBill oferă vizibilitate deplină asupra statusului facturii atât pentru furnizor, cât și pentru client și mai mult decât atât, factura este trimisă către client direct de platformă atunci când aceasta primește aprobarea ANAF, astfel, clientul este sigur ca factura primită este în concordanța cu ceea ce a fost declarat si înregistrat oficial.
Dar ce facem dacă clientul nostru nu este utilizator RoBill? Avem de asemenea un răspuns și pentru această situație! În cazul în care partenerul de afaceri nu este utilizator RoBill însă furnizorul este, acesta poate dovedi validitatea aprobării facturii prin sigiliul ANAF aflat pe antetul facturii aprobate.
Te așteptăm în comunitatea RoBill, pentru a încerca gratuit platforma RoBill și pentru a fi sigur că faci alegerea corectă!