ÎNCARCĂ E-FACTURA ÎN ROBILL PENTRU UN PROCES SIGUR ȘI FĂRĂ ERORI DIN PARTEA ANAF
CE ESTE E-FACTURA?
La 1 Iulie 2022 ANAF a lansat noul sistem național de facturare electronică în linie cu celelalte țări din Uniunea Europeană, acesta presupunând obligația companiilor din sectoarele vizate în prima etapă a programului să înregistreze și să aprobe toate facturile emise și în sistemul E-Factura ANAF, nu doar sa le trimită către client. La 27 iulie 2023 a fost publicată oficial decizia de implementare E-Factura în cadrul tuturor tranzacțiilor desfășurate între persoane juridice începând cu 1 Ianuarie 2024.
Întrucât procesul este unul anevoios și necesită mult timp pentru a face înregistrarea manual în sistemul E-Factura, RoBill a implementat integrarea completă cu sistemul E-Factura oferind beneficiul de a transmite către ANAF cu un singur click orice factură emisă în platforma cu mai puțin de 1% șansă de eroare din partea sistemului!
La 1 Iulie 2022 ANAF a lansat noul sistem național de facturare electronică în linie cu celelalte țări din Uniunea Europeană, acesta presupunând obligația companiilor din sectoarele vizate în prima etapă a programului să înregistreze și să aprobe toate facturile emise și în sistemul E-Factura ANAF, nu doar sa le trimită către client. La 27 iulie 2023 a fost publicată oficial decizia de implementare E-Factura în cadrul tuturor tranzacțiilor desfășurate între persoane juridice începând cu 1 Ianuarie 2024.
Întrucât procesul este unul anevoios și necesită mult timp pentru a face înregistrarea manual în sistemul E-Factura, RoBill a implementat integrarea completă cu sistemul E-Factura oferind beneficiul de a transmite către ANAF cu un singur click orice factură emisă în platforma cu mai puțin de 1% șansă de eroare din partea sistemului!
CUM TRIMIT E-FACTURA LA ANAF?
Completez manual formularul în sistemul ANAF E-Factura
*cele scrise pe hârtie nu pot fi încărcate în sistem
Folosesc RoBill E-Factura pentru a trimite facturile către ANAF în mod automat
Completez manual formularul în sistemul ANAF E-Factura
*cele scrise pe hârtie nu pot fi încărcate în sistem
Folosesc RoBill E-Factura pentru a trimite facturile către ANAF în mod automat
DE CE SĂ ALEGI ROBILL PENTRU INTEGRAREA CU E-FACTURA?
Poți descărca fișierul Ro-E-Factura XML ce include configurarea corectă a cotelor de TVA pentru E-Factura.
Poți trimite factura la RO-E-Factura indiferent dacă sistemul este online sau offline pentru a obține validarea.
Poți vizualiza statusul trimiterii în timp real.
Poți descărca, RO-E-Factura cu semnătura Ministerului Finanțelor.
CARE ESTE PROCESUL PE CARE TREBUIE SĂ ÎL URMEZI PENTRU A TRIMITE E-FACTURA CĂTRE ANAF?
Conectarea contului RoBill la Spațiul Virtual (SPV). Conexiunea la Ro-E-Factura se poate face cu token personal sau poate fi externalizat contabilului printr-un sistem automat de reactualizare a conexiunii la 30 de zile.
Emiterea facturii din platforma ROBill.
Încărcarea facturii în SPV folosind butonul alăturat emiterii.
Verificarea statusului „APROBAT” al facturii.
Trimiterea facturii clientului și încasarea venitului.
Conectarea contului RoBill la Spațiul Virtual (SPV). Conexiunea la Ro-E-Factura se poate face cu token personal sau poate fi externalizat contabilului printr-un sistem automat de reactualizare a conexiunii la 30 de zile.
Emiterea facturii din platforma ROBill.
Încărcarea facturii în SPV folosind butonul alăturat emiterii.
Verificarea statusului „APROBAT” al facturii.
Trimiterea facturii clientului și încasarea venitului.
CINE ARE NEVOIE SĂ ÎNCARCE FACTURILE ÎN SISTEMUL ANAF E-FACTURA?
- Persoanele juridice ce înregistrează tranzacții cu statul român (B2G);
- Persoanele juridice care vând produse cu risc fiscal ridicat (legume și fructe, băuturi alcoolice, îmbrăcăminte și încălțăminte, produse minerale și construcții noi);
- Firme care utilizează vouchere de vacanța;
- Toate persoanele juridice care înregistrează tranzacții între firme (B2B) – de la 1 Ianuarie 2024.
- Persoanele juridice ce înregistrează tranzacții cu statul român (B2G);
- Persoanele juridice care vând produse cu risc fiscal ridicat (legume și fructe, băuturi alcoolice, îmbrăcăminte și încălțăminte, produse minerale și construcții noi);
- Firme care utilizează vouchere de vacanța;
- Toate persoanele juridice care înregistrează tranzacții între firme (B2B) – de la 1 Ianuarie 2024.